UpShare.dk - Evolving Your Business

Microsoft Teams skaber samarbejder på tværs af virksomheden

Teams er en digitalisering af det åbne kontorlandskab og den moderne arbejdsform i din virksomhed. Teams er løsningen på tættere samarbejde på tværs af virksomheden, om det så er chat, video eller dokumenter så kan Teams være løsningen.



Hvad er Microsoft Teams?

Teams er som udgangspunkt en chat og skype-platform, hvor du kan tilknytte og opdele ansatte i virksomheden i forskellige arbejdsgrupper. Disse arbejdsgrupper kan de ansatte let chatte, ringe med Skype men derudover er der en række af produkter, eller apps, som kan knyttes til. En af de mere kendte er Planner som er Microsofts planlægningsværktøj som let kan bruges sammen med Teams men også i SharePoint online.

Men Teams er meget mere end chat og skype opkald, for sammen med SharePoint online giver det også mulighed for at uploade filer til Teams, lade eksterne personer få adgang til udvalgte Teams, det gør også at i nogle tilfælde kan Teams benyttes som fx Projektportal, simpelt Intranet men også til fx HR afdelingens samtaler.


Hvad kan du bruge Teams til

Der er et hav af muligheder i Microsoft Teams, her er blot nogle stykker af dem. For mere info kontakt os for et informationsmøde

  • Oprette kanaler – eller finde de kanaler du tilhører. I kanaler kan du holde møder, have samtaler og dele filer.
  • Oprette møder – du kan se alt du har planlagt for den pågældende dag eller uge. Planlæg et nyt møde. Din kalender i Teams synkroniseres automatisk med din Outlook-kalender.
  • Foretage opkald i Teams – hvis din virksomhed har konfigureret dette.
    Du kan ringe til hvem som helst, selvom de ikke bruger Teams. Teams erstatter Skype så derfor vil opkald forgå fra Teams fremadrettet.
  • Aktivitet – du kan se alle dine ulæste meddelelser, @-omtaler, svar og meget mere.
  • Oprette faner – Dette kunne til andre applikationen som Microsoft Planner. 
  • Og meget mere… Dette er blot nogle af mulighederne. Du er meget velkommen til at kontakte os for mere info om Microsoft Teams


Apps til Teams

Muligheden for at tilføje apps til Teams gør at din virksomhed let kan udvide Teams til at kunne meget mere end chat og skype opkald. Der findes i skrivende stund mere end 200 forskellige apps du kan tilføje og herunder Microsoft Planner, Powerpoint, Power BI,  Yammer, Evernote, Google Analytics og mange flere.

Udvidelse af funktionaliteten af Teams med apps går også meget længere end de eksisterende, så hvis Jeres virksomhed har et helt spcifikt behov kan dette også udvikles og tilpasses til Teams og på den måde få løsninger der er helt skrædersyet til Jeres behov. Men vi vil altid anbefale at vi tager et kig på hvad der allerede er tilgængeligt for at se om noget ud af boksen kan benyttes.


Connectors til Teams

Office 365-connectors er en fantastisk måde at skubbe din apps rige indhold ind i Microsoft Teams.

Enhver bruger kan forbinde et team til tjenester som Trello, GitHub, Bing News eller Twitter og få besked om holdets aktivitet i denne tjeneste.

Fra sporing af et holds fremskridt i Trello til at følge vigtige hashtags i Twitter, Office 365 Connectors hjælper dit team med at forblive synkroniseret og få mere gjort. Du kan endda tilføje handlinger til dit indhold og omdanne dem til handlingsmæssige meddelelser, så brugerne kan udføre opgaver direkte i kanalen